1. Pengalaman / refleksi secara individu
Bahasa Melayu - Sofia
i. Guru menyediakan latihan bagi menggalakkan pelajar menjana idea terutamanya di dalam
penulisan.
ii. Guru menggunakan teknik penerangan/kuliah bagi menerangkan format atau sesuatu
ii. Guru menggunakan teknik penerangan/kuliah bagi menerangkan format atau sesuatu
tajuk.
iii. Guru menggalakkan pelajar mengemukakan pandangan dan idea secara individu melalui
iii. Guru menggalakkan pelajar mengemukakan pandangan dan idea secara individu melalui
penulisan.
Sains - Hasmee
i. Pengajaran berpusatkan guru, dimana guru membimbing pelajar dari awal pengajaran
sehingga ke akhir pengajaran.
ii. Pengajaran berpusatkan buku teks, dimana guru menggunakan buku teks semata-semata
ii. Pengajaran berpusatkan buku teks, dimana guru menggunakan buku teks semata-semata
sebagai rujukan dan pelajar mendapatkan maklumat dari buku teks.
iii. Pengajaran menggunakan papan hitam dan kertas mahjong sebagai bahan bantu mengajar.
iii. Pengajaran menggunakan papan hitam dan kertas mahjong sebagai bahan bantu mengajar.
Perdagangan - Kala
i. Guru memberi penerangan secara mendalam dalam subtopik yang diajar.
ii. Guru memberi contoh-contoh yang berkaitan semasa memberi penerangan pengajaran. Contohnya menyuruh pelajar membawa contoh bungkusan makanan untuk mengetahui
butir-butir yang perlu apa diketahui daripada label makanan.
iii. Guru memberi nota sepenuhnya dan latihan yang bersesuaian
iii. Guru memberi nota sepenuhnya dan latihan yang bersesuaian
2. Pengalaman / refleksi dalam pasukan
- Pengalaman dari luar pasukan
- Berdasarkan sorotan literatur
No comments:
Post a Comment